FANDOM

Prezydent Republiki Kankadu
William Jeffrey McGrady
McGrady.png
ur. 15 maja 1959 w Indianoli
Partia polityczna Republikańscy Demokraci
Poprzednik Theodore Kennan
Okres urzędowania od 22 lipca 2004
Pierwsza Dama Cristina McGrady
Wiceprezydent Georg Caldwell

William Jeffrey McGrady (ur. 15 maja 1959 w Indianoli - kankadzki polityk, Prezydent Republiki od 22 lipca 2009 roku, były sekretarz spraw zagranicznych, przewodniczący Republikańskich Demokratów od 13 listopada 2002 do 25 czerwca 2009, reprezentant w Zgromadzeniu Narodowym trzech kadencji, doktor filozofii.

W 1984 roku otrzymał z wyróżnieniem dyplom magisterski na wydziale filozofii Uniwersytetu Indianola. W 1990 roku tamże obronił pracę doktorską i pozostał na uczelni jako adiunkt. W swojej pracy naukowej rozwijał idee fenomenologii oraz liberalizmu w filozofii politycznej. W 1996 roku zrezygnował z kariery akademickiej i rozpoczął działalność polityczną w Republikańskich Demokratach.

W wyborach regionalnych w 1997 roku został reprezentantem w Zgromadzeniu Stanowym Manitoby. Działał w Komisji Współpracy Międzystanowej i Zagranicznej. Został wybrany wiceprzewodniczącym Zgromadzenia. Zrezygnował z mandatu w roku 2000 w związku z wyborem na reprezentanta do Zgromadzenia Narodowego. Ponownie wybrany w 2004 roku, a w maju 2005 roku objął tekę sekretarza spraw zagranicznych w rządzie Jimmy Kasperskiego.

W kolejnych wyborach do Zgromadzenia Narodowego ponownie uzyskał mandat zdobywając najwięcej głosów w swoim okręgu. Republikanie utrzymali rząd, a William McGrady utrzymał tekę ministra. Jednak na krótko, gdyż w następnym roku wygrał wybory prezydenckie pokonując kandydata Partii Pracy. W polityce zagranicznej kontynuuje zapoczątkowany na stanowisku sekretarza spraw zagranicznych kurs zbliżenia z Europą.

,

Więcej z Fandomu

Losowa wiki